دسته‌بندی نشده

با خانواده دریل ها بیشتر آشنا شویم

 دریل ها را به دو دسته اصلی صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم بندی می‌کنند.
دریل‌ها کاربردهای متنوعی دارند و نهایت تفاوتشان در قطر سوراخ کاری‌ آن‌ها و یا منبع تغذیه است.
دسته‌ی صنعتی دارای انواع متفاوتی بوده و کاربردهایی دارند که خاص‌تر از دریل‌های معمولی است. به همین خاطر طراحی آن‌ها نیز تا حدودی متفاوت‌تر از دریل‌های معمولی خواهد.

 

دریل‌های نیمه صنعتی

دسته‌ی نیمه صنعتی نیز بیشتر شامل دریل‌های خانگی و سبک می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این دسته وزن پایین آن‌ها نسبت به مدل‌های صنعتی است. نکته‌ی دیگر بحث حالت‌های عملکردی آن‌هاست. به طور کلی این دریل‌ها در دو مدل ساده و چکشی طراحی می‌شوند. قیمت دریل ‌های ساده به طبع کمتر از مدل‌های چکشی است. اما کارایی آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.
از دیگر موارد استفاده‌ی دریل‌های نیمه صنعتی در کارگاه‌های کوچک است. از کارگاه‌های ام.دی.اف کاری گرفته تا کارگاه‌های تولید محصولات فلزی. در تمام این موارد دریل‌های نیمه صنعتی به خوبی جوابگوی نیاز شما خواهد بود.
دریل‌های نیمه صنعتی بحث محدوده قطر مته‌های آن است. که اصطلاحاً سوراخ دریل نامیده می‌شود. قطر این محدوده در دریل‌های نیمه صنعتی بین 6 تا 13 میلی‌متر است. اگر نمی‌خواهید خودتان را محدود کنید، بهتر است به سراغ مدل‌های 10 تا 13 میلی‌متری بروید.
دریل‌های نیمه صنعتی ممکن است ویژگی‌های دیگری هم داشته باشند. ازجمله اتوماتیک بودن یا دستی بودن سه نظام، دارا بودن باتری شارژی به عنوان منبع تغذیه، داشتن دسته کمکی و چراغ ازجمله همین ویژگی‌های منحصر به فرد است؛ که تنها در برخی از مدل‌های خاص وجود دارند.

دریل‌های صنعتی

مدل‌های صنعتی این دستگاه دارای مدل‌های متنوعی است؛ که اغلب این مدل‌ها را بر اساس کاربردشان نام‌گذاری کرده‌اند. دریل‌های ساده، ضربه‌ای، بتن کن، چکش تخریب، ستونی، نمونه‌بردار ، دریل گیربکسی ، دریل بتن کن ، دریل سرکج  ، دریل مگنتی  ،دریل همزن  ، مینی دریل ، دریل 32 یا دریل ته کونیک ،دریل بادی ،دریل بنزینی

 

 

انواع دریل ها

 

 

دریل شارژی و دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی از جمله ابزار هایی است که در چندسال اخیر، به جزء جدا نشدنی جعبه ابزار برق کاران و برخی دیگر از افراد تأسیساتی تبدیل شده. این نوع دریل با استفاده از باتری های قابل شارژ خود میتواند بدون نیاز به اتصال به برق شهری فعالیت کند. البته توان دریل شارژی در حد دریل های برقی نیست و کمتر برای سوراخ کاری اجسام سخت مورد استفاده قرار میگیرد. بیشترین استفاده از آنها، در جهت باز و بسته کردن پیچ هاست و همین موضوع باعث شده تا به آنها لقب پیچ گوشتی شارژی نیز اختصاص پیدا کند.

 

 

 

دریل الکتریکی

در نهایت پراستفاده ترین دریل ها که خود به انواع گوناگونی تقسیم بندی میشوند. این نوع دریل با کمک برق تک فاز و گاها در ابعاد بزرگ و صنعتی، با استفاده از برق 3 فاز کار میکنند

دریل ستونی

بر خلاف دریل های معرفی شده تا به اینجا، دریل ستونی نوعی از این ابزار است که قابلیت جابجایی و فعالیت به صورت متحرک را ندارد. این دریل ها که ظاهری عمودی شکل دارند، بر روی میز کار در کارگاه ها و کارخانه های صنعتی قرار گرفته و برای سوراخکاری اجسام مختلف از آنها استفاده میشود. اجسامی را با این نوع دریل سوراخ میکنند که در آن نیاز به وجود دقت بالا برای سوراخ کردن ناحیه مورد نظر وجود دارد. از دیگر انواع دریل، دریلی به نام دریل ستونی بوده که جزو محصولات کارگاهی بشمار رفته و کاربرد صنعتی را دارا می باشد.
این نوع دریل دارای توان و قدرت بالاتری نسبت به دریل های برق معمولی دارا بوده و برخی از آن ها مجهز به موتور سه فاز می باشند.
عملکرد این نوع از دریل ها توسط که اهرم و یا فلکه تعبیه شده در قسمت جانبی محصول می باشد که با چرخاندن آن مته محصول به سمت بالا و پایین حرکت کرده و اقدام به سوراخکاری در سطح مورد نظر می نماید.

دریل گیربکسی

دریل های معمولی نمیتوانند هرنوع پیچی را باز کنند درحالی که دریل های گیربکسی مخصوص باز کردن پیچ های سخت، سفت و بلند در محیط های سختی مانند بتن و غیره هستند.دریل گیربکسی از قدرت و توان بسیار بالایی برای به دَوران درآوردن مته برخوردار است. موتور قدرتمند این دریل باعث میشود تا مته آن با سرعت و همینطور قدرت بسیار زیادی چرخش داشته باشد.

 

دریل مگنت

دریل مگنتی یا دریل مغناطیسی نیز نوعی دیگر از دریل ثابت است. این دستگاه توانایی فعالیت در حالت متحرک را ندارد اما از قابلیت جابجایی آسان به دلیل وزن کم بهره مند است. از دریل مگنتی برای برش اجسام و مخصوصا ورقه های فلزی استفاده میشود. در انتهای دریل مگنتی، یک آهنربای قوی وجود دارد که با چسبیدن به یک سطح فلزی، باعث ثابت شدن دستگاه و افزایش دقت برش آن میشود.

دریل نمونه بردار یا کُرگیری

نوعی دریل بسیار قدرتمند و صنعتی است که از آن برای نمونه برداری و یا کاشت آرماتور و بولت در سطوح سختی مانند بتن، آسفالت و… استفاده میشود. در زمان استفاده از این دریل به دلیل سخت بودن سطح، اصطکاک بالای تولید شده باعث افزایش سطح گرما میشود. برای جلوگیری از شکستن مته در اثر گرما یا حتی آسیب به موتور دریل، از راهکارهای مختلفی از جمله کمک گرفتن از آب استفاده میکنند.

 دریل همزن این دریل

علاوه بر سوراخ کردن یا باز کردن پیچ،  برای هم زدن ملات ساختمانی یا دیگر مواد مورد استفاده در صنعت به کار گرفته میشود. دور موتور این دریل قابل تنظیم است و با قدرت بالای خود، توان مناسبی در هم زدن ملاتی مانند سیمان، رنگ و غیره دارد.

دریل بادی

دریل بادی برای چرخش مته خود از نیروی باد فشار قوی کمک میگیرد. این نیرو اغلب با استفاده از دیگر ابزار های صنعتی مانند پمپ باد تأمین میشود. دریل بادی یا پنوماتیک، از جمله ابزار های صنعتی بادی هستند که به عنوان منبع محرک خود از باد استفاده میکنند. این دریل ها اغلب در خطوط تولید کارخانجات و کارگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به اینکه نیروی محرک این دریل‌های بادی به کمک هوای فشرده کار می‌کنند. برای تأمین فشار باد لازم البته باید از یک کمپرسور نیز کمک گرفت. این دریل‌ها جهت ایجاد سوراخ‌هایی با قطر کم کاربرد دارند و مهم‌ترین موارد استفاده‌شان صنایع ساخت و سازی و استخراجی است. دریل باد است، شاید نتوان آن را در بین دریل های الکتریکی دسته بندی کرد.

 

دریل چاله کن

یکی دیگر از انواع دریل ها دریل هایی هستند که برای ایجاد چاله یا فضای مناسب برای کاشت درخت و نهال در باغ ها و جنگل ها مورد استفاده قرار میگیرند که غالبا به با توجه به نوع کار و مکان استفاده آنها در انواع بنزینی مورد استفاده قرار میگیرند و به آنها دریل چاله کن یا چاله کن گفته میشود.

 

 

 

فروشگاه سابیرا با انواع برندهای معتبر همراه همیشگی شما

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *