Education Tips

بتن کن و چکش تخریب ، تفاوت چیست؟

معمولا می توان برای چند شغل متفاوت، تنها از یک نوع ابزار استفاده کرد. در واقع چرا باید با صرف مبالغ هنگفت ابزارهای گوناگونی را برای انواع شغل ها خریداری کرد؟

دو ابزار قدرتی که بیشتر افراد به دلیل ندانستن مزایا و معایب آن ها هر دو را خریداری می‌کنند، بتن کن و چکش تخریب  است. همیشه بحث تفاوت بتن کن و چکش تخریب موضوعی پیچیده بوده است و انتخاب بین چکش های تخریب و بتن کن ها برای برخی از افراد کار دشواری است؛ زیرا در بسیاری از مشاغل از هر دوی این ابزارها می‌توان استفاده کرد.

اما قبل از آن که تصمیم بگیرید کدام ابزار را انتخاب کنید، باید مزایای آنها را بدانید. در این مقاله می‌کوشیم مزایا و معایب بتن کن و چکش های تخریب را مطرح و در انتخاب ابزاری مناسب برای شغلتان به شما کمک کنیم.

بتن کن و تخریب چیست؟

این دو ابزار به همراه مته یا قلم مخصوص به شما کمک خواهند کرد تا موادی نظیر گچ، بتن، آسفالت و غیره را سوراخ یا تخریب کنید.

از این دو ابزار در صنایعی نظیر ساختمان سازی به منظور تخریب اولیه ساختمان ها برای بازسازی و کندن زمین استفاده می‌شود. اما این اطلاعات را شما نیز از قبل می دانستید. دلیل اصلی آنکه به سراغ این مقاله آمدید این است که می خواهید تفاوت منحصر به فرد این دو ابزار را بدانید و برای شغل خود ابزار مناسب تر را انتخاب کنید.

مزایای بتن کن

بهتر است بگوییم برای فردی که به طور تخصصی به کارهایی مانند بازسازی ساختمان ها مشغول است، استفاده از بتن کنی با کیفیت، سرمایه گذاری مناسب تری است است؛ بنابراین ابتدا در رابطه با مزایای بتن کن ها سخن می گوییم.

بتن کن تفاوت آنچنانی با چکش تخریب ندارد اما دارای حالت های اضافه تری است که می‌تواند آن را به نوعی دریل قدرتمند نیز تبدیل کند.

این حالت‌ها عبارتند از: حالت چرخشی ، حالت چکشی

از آنجایی که بتن‌کن‌ها انرژی کمتری نسبت به چکش های تخریب نیاز دارند؛ بنابراین مدل های بیسیم آنها یا مدل‌های شارژی آنها نیز در سطح بازار یافت می‌شوند مشخصات بیسیم بودن یا شارژی بودن یک بتن کن یکی دیگر از مزایای بتن کن است.

مدل‌های گوناگون بتن‌کن‌ ها بر مزیت این دستگاه‌ها می‌افزاید. بتن‌کن‌ها را می‌توان در سه نوع چهار شیار (SDS PLUS)، پنج شیار (SDS MAX) و شش گوش (HEX) یافت. که در ادامه هر مورد را توضیح می‌دهیم.

 

مزایای چکش تخریب

چکش های تخریب ابزارهایی به جهت تخریب هستند بنابراین از آنها نباید انتظار دیگری داشت. این ابزار مخصوص برای تخریب ساختمان و مواد است و لذا استفاده از یک پیکور یا چکش تخریب در این کارها، اولویت دارد.

از آنجایی که این ابزار ضربات بسیار محکمی بر سطح وارد می کند، می تواند برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار گیرد.

با تمام وجود از آنجایی که چکش تخریب نسبت به بتن کن دارای حالات کمتری است کاربرد های کمتر و محدودتری دارد.

 

فرق بین بتن کن و چکش تخریب

بتن کن و چکش تخریب دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. با این حال، آن چه امروز تمرکز ما بر آن است؛ تفاوت بتن کن و چکش تخریب است.

برای واضح‌تر شدن این موضوع این دو ابزار را در چهار شاخص چرخش، قدرت، هزینه و سهولت استفاده قابل مقایسه است .

 

جمع بندی

مطمئن باشید که انتخاب بین بتن کن و چکش تخریب آنقدر ها هم سخت نیست تنها باید کمی حواس خود را جمع کرده و متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

در این مقاله تفاوت بتن کن و چکش تخریب را برای شما به صورت واضح و کامل بیان کردیم؛ همچنین انواع این دستگاه‌ها و مواردی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید را آوردیم.

 

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *